KONCERTY SPECJALNE

1.     Muzyczne Impresje – Recital pieśni francuskiej i amerykańskiej

Recital wykonany w 2011 r. z Emilią Bernacką w Krakowie w ramach „Koncertów Uniwersyteckich”, prestiżowego cyklu koncertów Filharmonii Krakowskiej. W programie bardzo rzadko wykonywane cykle pieśni Ravela, Poulenca, Barbera i Bernsteina, a także wybrane miniatury fortepianowe Erika Satie oraz współczesny utwór francuskiej kompozytorki Isabelle Aboulker.  Miłość, śmierć, macierzyństwo, dzieciństwo i… gotowanie przeplatają się tworząc portret życia niejednej kobiety.

Wyrazisty program, złożony z nieoczywistej muzyki francuskiej oraz nieco jazzujących cykli Bernsteina, przyjęty niezwykle ciepło przez krakowskich melomanów.

2. Cinema ParadisoKoncert Muzyki Filmowej

Przeboje srebrnego ekranu w specjalnych aranżacjach Aleksander Brzezińskiego.

KONCERTY W DUECIE

 Recitale z konferansjerką

z towarzyszeniem pianistki Emilii Bernackiej

1. Kobieta zmienną jest Operetka, Musical

Zróżnicowany i przystępny program, dobry na rozpoczęcie cyklu koncertów, lub okres karnawału. Przyjazna atmosfera i bezpośredni kontakt z publicznością, popisowe i liryczne arie operetkowe i pieśni, nastrojowe walce i tanga, przeboje musicalowe.

W programie: Strauss, Dostal, Sullivan, Stolz, Offenbach, Delibes, Loewe, Lehar, Albeniz, Bernstein, Webber

 2.  Gdy kocha słowik róży pąk – perły muzyki wokalnej

Wysoki głos sopranowy bywa często porównywany do śpiewu skowronka, a ozdobne koloratury do słowiczych treli – stąd obfitość ornitologicznych motywów w muzyce wokalnej – ale nie tylko! Naturalna muzykalność ptaków od dawna fascynuje kompozytorów…

Na program składają się budzące zachwyt wirtuozerią oraz uśmiech swą żartobliwością perły muzyki wokalnej a także miniatury fortepianowe.

Kompozytorzy: Rimski-Korsakov, Alabiew, Bishop,  Lutosławski, Różycki, Szymanowski, Bacewicz, Daquin, Dell’Acqua, Mussorgski, Saint-Saens

3.   Na polską nutę

Muzyka Polska – przesycona elementami narodowymi, bliska sercu każdego z nas. Teksty wielkich romantyków, poetów młodopolskich, Iłłakowiczównej, Porazińskiej a także mniej znanych twórców poezji salonowej w niezwykle barwnej oprawie muzycznej najsłynniejszych polskich kompozytorów. ..

W programie najbardziej znane i lubiane polskie pieśni na głos żeński przeplatają się z równie znaną muzyką fortepianową –  Ogiński, Chopin, Moniuszko, Karłowicz, Paderewski, Wiechowicz, Szymanowski.

4.      Salon czasów Fryderyka Chopina

Jeszcze nie tak dawno temu fortepian lub pianino były tak oczywistym sprzętem w mieszkaniu jak dziś telewizor… W czasach przed wymyśleniem fonografu by posłuchać muzyki, trzeba ją było samemu sobie zagrać – lub udać się do znajomych na „wieczorek muzykujący” gdzie przy odrobinie szczęścia, wśród gości oprócz innych muzyków-amatorów można było posłuchać profesjonalisty. Im bardziej ekskluzywne towarzystwo, tym większe sławy bywały „na salonach” . W takiej atmosferze dorastał, a potem jako światowa gwiazda pianistyki brylował Fryderyk Chopin, najlepiej czując się właśnie na kameralnych koncertach,  w wąskim gronie przyjaciół  i innych artystów…

Na program składa się prawie wyłącznie muzyka salonowa: utwory wokalne i fortepianowe samego mistrza, a także inne dzieła z epoki, często będące dla niego inspiracją –  Chopina, Schumann, Ogiński, Bellini, Liszt, Viardot, Donizetti

5.      Viva bel canto! – wieczór w operze

Postacie z oper i baletów na przestrzeni wieków przeżywały podobne stany emocjonalne – smutek, zazdrość, miłość, nadzieja, radość. Opera i balet: pozornie archaiczne, a jednak ponadczasowe i bardzo ludzkie.

Na program składają się arie operowe oraz tematycznie powiązane fragmenty instrumentalne.

Kompozytorzy: Handel, Mozart, Rossini, Rimski-Korsakow, Offenbach, Humperdinck, Massenet, Puccini.

6.   Muzyczna podróż – Pieśni Europy 

Kompozytorzy od wieków nie pozostają obojętni na folklor swej ojczyzny, jak również ulegają fascynacjom muzyczną kulturą innych krajów. Bogactwo inspiracji, indywidualne rysy poszczególnych narodów, nawiązanie do tańców ludowych, niezwykle barwne i zróżnicowane pieśni oraz utwory fortepianowe.

Z ognistej Hiszpanii, z cygańskim taborem, przez Francję impresjonistów, cesarski Wiedeń, mglistą  Anglię, romantyczną Rosję aż po skąpane w słońcu Włochy i greckie wyspy …

Kompozytorzy:  Obradors, Granados, Dvorak, Albeniz, Satie, Faure, Debussy, Schumann, Brahms, Schubert, Rachmaninow, Satie, Rossini, Bellini, Ravel, Quilter

7.   Muzyczna podróż  – Pieśni Świata (Ameryka, Azja)

Druga część muzycznej podróży…

Daleki Wschód spotyka się z Nowym Światem. Egzotyka, Jazz, Tango. Zaczynamy w Japonii,  po krótkim postoju w Chinach przenosimy się Brazylijskiej dżungli, podróżujemy przez duszne południe Stanów Zjednoczonych do tętniącego życiem Nowego Jorku, aby na koniec zatańczyć w Buenos Aires…

Kompozytorzy: Perkowski, Debussy, Villa-Lobos, Gershwin, Bernstein, Piazzola

KONCERTY KAMERALNE   czyli Joanna Trafas, Emilia Bernacka i przyjaciele

(koncert z konferansjerką)

1.      Romantyczna Europa (sopran, fortepian, klarnet)

Niezwykle uczuciowa a niekiedy i burzliwa muzyka: pieśni i sonaty klarnetowe epoki romantyzmu, a także szalenie efektowne utwory napisane specjalnie na głos, klarnet i fortepian. Publiczność otrzymuje tłumaczenie tekstów pieśni.

W programie m.in. Mozart, Brahms, Schumann, Spohr i Schubert

2.      Wieczór operowy (sopran, fortepian, mezzosopran)

Słynne arie i duety, przekrój przez historię opery. Opera włoska, francuska, rosyjska, niemiecka.

W programie m.in. Handel, Mozart, Rossini, Rimski-Korsakow, Offenbach, Humperdinck, Massenet, Puccini, Bizet

3.      Koncert Ornitologiczny Gdy Kocha Słowik róży pąk  (sopran, fortepian, flet)

Program łączący ornitologiczne motywy w muzyce wokalnej i fletowej oraz impresjonizm francuski. Wyjątkowe trio łączy elementy nastrojowe, wirtuozowskie i  humorystyczne, także w formie konferansjerki.

Kompozytorzy: Daquin, Vivaldi, Bishop,  Alabiev, Dell’Acqua, Lutosławski, Szymanowski, Bacewicz, Debussy, Chaminade

4.   Z wizytą u Don Corleone (sopran, fortepian, skrzypce)

 Wieczór „mafijny” – koncert muzyki włoskiej, potraktowany z przymrużeniem oka, zawierający hity najwyższej próby – od słynnej arii „O mio babbino caro” po temat z filmu „Ojciec Chrzestny”. A po drodze szaleńcza tarantela i nieśmiertelne pieśni neapolitańskie!

KONCERTY SCENICZNE

1.      Muzyczne Impresje na głos, wiolonczelę,  fortepian i taniec

Poetycka podróż muzyczna z elementami scenicznymi – muzyka instrumentalna i wokalna przeplata się z poezją, klasycznym baletem i tańcem nowoczesnym tak, by publiczność w swojej wyobraźnia odwiedziła po kolei: Rajskie Ogrody (gdzie oprócz zakochanego słowika i rajskiego ptaka można spotkać łabędzia… na puentach), Greckie Wyspy (krewcy kawalerzy uderzają w konkury a panny wzdychają z miłości), Gorącą Hiszpanię (gdzie przewodniczką staje się temperamentna dziewczyna z Kadyksu), a także Nowy Świat. Tam marzenia o lepszym życiu w Nowym Jorku nieoczekiwanie wiodą na konfrontację z nieokiełznaną naturą amazońskiej dżungli i Tangiem – odwieczną walką płci w zakazanych portach Argentyny.

2.   American Dream 

Koncert zrealizowany dla Filharmonii Krakowskiej w 2012 r. Centralną postacią jest  kwartet smyczkowy ARCHI. Słynny „amerykański” kwartet Dvoraka, współczesne, nieznane w Polsce „Presto II” del Aguili, a także rzadkie arie amerykańskie oraz pieśni musicalowe Bernsteina i Gershwina w pół-scenicznej interpretacji. Katarzyna Pamuła w autorskiej choreografii interpretuje fragmenty muzyczne i wokalne w technice modern oraz jazz.

3. Blaski i Cienie Miłości       

Koncert sceniczny w konwencji teatru dworskiego epoki renesansu i baroku, prezentowany w 2012 roku na Muzycznym Festiwalu w Łańcucie, będący efektem współpracy z Baletem Dworskim Sotto le Stelle oraz Zespołem Muzyki Dawnej FLORIPARI.

 

KONCERTY WOKALNO-ORGANOWE

1.      JUBILATE DEO – Koncert muzyki sakralnej  

Brzmienie organów jest w naszej świadomości nierozerwalne z życiem religijnym, a Anioły podobno śpiewają sopranem… Tradycyjny koncert czerpiący z wielowiekowej  europejskiej tradycji muzycznej z dziedziny sacrum.  Wirtuozowskie utwory organowe (gra Cyprian Jagiełło), popisowe improwizacje  na tematy pieśni religijnych nawiązujące w tradycji do takich mistrzów tego instrumentu jak Bach i Händel oraz liryczne modlitwy, żarliwe barokowe motety i brawurowe klasyczne arie wychwalające Stwórcę karkołomnymi wokalizami. Podróż w dawne epoki wieńczą: dwudziestowieczna muzyka francuska i utwory nawiązujące w brzmieniu do bogatej tradycji muzyki filmowej.

W programie m.in. Vivaldi, Bach, Händel, Mozart, Faure, Webber…

2.      Koncert Maryjny – Ave Maria: medytacje

Poszczególne opracowania Ave Maria przeplatane są muzyką wokalną i organową różnych epok, tworząc niezwykłą, skłaniającą do refleksji mozaikę. Przy organach Cyprian Jagiełło lub Krzysztof Siewkowski.

(Bach, Haendel, Mozart, Faure, Gounod, Caccini/Wawiłow, Alain, Lorenc i Negro spirituals)

4.      Koncert Chwalebny – Exsultate et laudate  

Radosny w wyrazie koncert muzyki sakralnej – wokalnej i organowej XVIII i XIX w. Przy organach Krzysztof Siewkowski.

(Vivaldi, Bach, Handel, Mozart, Schumann, Liszt, Gounod)

KONCERTY Z KWARTETEM SMYCZKOWYM  ARCHI                                               

Mini-orkiestra, czyli popularny a zarazem wnoszący swoisty charme i elegancję  kwartet smyczkowy, akompaniuje śpiewaczce (śpiewakom) i prezentuje się jako zespół.

1.      Koncert operetkowo-musicalowy

         (ew. drugi wokalista)

 2.       Koncert kolędowo-karnawałowy

 3.       Koncert muzyki sakralnej

KONCERTY Z WIĘKSZYMI ZESPOŁAMI

1. Liryka Miłosna Dworów Europejskich (recital z 5-osobowym zespołem FLORIPARI )

Koncert muzyki dawnej będący owocem wieloletniej gościnnej współpracy z  Zespołem Muzyki Dawnej z Zamku Królewskiego na Wawelu. Barwny świat renesansowej Europy, w której ważną rolę odgrywała Polska epoki Zygmuntowskiej, naszego Złotego Wieku. Oryginalne brzmienie instrumentów z epoki i szlachetna prostota pieśni z przed stuleci. Muzycy mogą wystąpić w strojach historycznych, chętnie też prowadzą komentarz wprowadzający w klimat epoki.

2.      Nasza  jest noc… (Koncert  z  Tatrzańską Orkiestrą Klimatyczną z Zakopanego)

Dwugodzinny muzyczny show z kameralną orkiestrą zdrojową nawiązującą tradycją do uzdrowiskowych orkiestr grających lekki repertuar na początku XX w.  W programie znane i nieznane piosenki i tanga lat dwudziestych i trzydziestych. Opowieść w dwóch częściach z solistką w roli głównej: w pierwszej – perypetie miłosne godne Ordonki, w drugiej  – zabawa w duchu Zuli Pogorzelskiej, niekiedy z udziałem publiczności. Narrację prowadzi od pulpitu Dyrygentka, pani Agnieszka Kreiner.